شرکت های ملی حفاری و تایکو قرارداد همکاری امضاء کردند
شرکت های ملی حفاری و تایکو قرارداد همکاری امضاء کردند
در سومین روز بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی شرکت ملی حفاری ایران و شرکت دانش بنیان مهندسی نوآوران تکساز صنعت (تایکو) قرارداد همکاری امضاء کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران رامتین طهماسبی پور مدیر تدارکات و امور کالا شرکت روز یکشنبه (۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) درمراسم امضاء و مبادله این قرارداد توضیح داد: این سند همکاری درباره ساخت قطعات اساسی دستگاه گرداننده فوقانی دکل (Top Drive) است.

وی افزود: در اجرای این قرارداد که به امضای دکتر حمید رضا گلپایگانی مدیرعامل ملی حفاری و مهندس عباسعلی گرجی مدیرعامل تایکو رسید این شرکت در مدت یک سال مبادرت به ساخت ۵ عدد تجهیز مربوط به تاپ درایو می کند.

طهماسبی پور اظهار کرد: شرکت دانش بنیان مهندسی نوآوران تکساز صنعت پیش از این به سفارش شرکت ملی حفاری ایران اقدام به ساخت اولین تاپ درایو ملی با نام NTS-500 AC نمود که بر روی دکل نصب و بالاترین راندمان کاری را نسبت به انواع خارجی کسب کرد.

مدیر تدارکات و امور کالا شرکت ملی حفاری ایران گفت: پیرو رونمایی اولین شافت بومی و بهینه سازی شده تاپ درایو وارکو توسط شرکت تایکو، دکتر گلپایگانی مدیرعامل در جهت حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال زایی دستور خرید سالیانه ۵ تجهیز را که هر یک با یک سوم قیمت خارجی ساخته می شود را صادر و قرارداد آن در حاشیه سومین روز نمایشگاه نفت تهران مبادله گردید.