بمباران بی‌سابقه غزه  
بمباران بی‌سابقه غزه  
رژیم صهیونیستی برای هفدهمین روز متوالی به کشتار غیرنظامیان در نوار غزه، بمباران محله‌های مسکونی و بیمارستان‌ها ادامه می‌دهد که منجر به شهادت حدود ۴۰۰ شهید در ۲۴ ساعت گذشته شد. یکشنبه شب از نظر بمباران غزه بی‌سابقه بود. ارتش صهیونیستی اعلام کرد که در ۲۴ ساعت به بیش از ۳۲۰ هدف در غزه حمله کرده است.

به گزارش فصل اندیشه، رژیم اشغالگر رژیم صهیونیستی بامداد امروز (دوشنبه) موجی از حملات را به نوار غزه انجام داد که به توصیف خبرنگار المیادین با تایید شهادت ۲۱ تن از جمله هفت کودک در نتیجه حمله اشغالگران به سه خانه در رفح در جنوب نوار غزه خشونت‌بارترین حمله از زمان آغاز جنگ به این منطقه بوده است.

خبرنگار المیادین افزود: بر اثر حمله اشغالگران به یک خانه در محله سعودی تعدادی از شهدا و مجروحان به بیمارستان الکویتی در رفح منتقل شدند. همچنین در بمباران منزل خانواده البطش در جبالیا و محله مسکونی در الفالوجا در شمال غزه ۱۷ تن شهید و ده‌ها تن زخمی شدند.

دفتر اطلاع‌رسانی در دولت غزه نیز گفت، ده‌ها حمله به از شب گذشته صورت گرفته که بیش از ۱۸ منزل و ساختمان مسکونی را هدف قرار داد و در بمباران‌های مذکور ده‌ها تن شهید و صدها تن زخمی شدند که مهمترین آن بمباران منزلی در شمال غزه است که تعداد شهدایش به ۱۷ تن افزایش یافت.

به گفته خبرنگار المیادین، در بمباران اشغالگران به منزل خانواده ابو دان در دیر البلح در مرکز غزه ۱۰ شهید از زیر آوار خانه بیرون آورده شدند.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چهار منزل مسکونی در استان رفح را بمباران کردند که در نتیجه آن دست‌کم ۲۹ شهید و تعدادی مجروح شدند که به بیمارستان‌های ابویوسف النجار و الکویتی منتقل شدند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی اطراف بیمارستان شهید ابویوسف النجار را هم بمباران کرد. حملات توپخانه‌ای شدیدی نیز در شرق خان‌ یونس و اطراف مقر فلسطین در بیت لاهیا گزارش شد. در بمباران خانه‌ای در منطقه السطر الغربی در خان یونس چهار تن شهید شدند که دو نفرشان کودک هستند.

خبرنگار الجزیره هم اعلام کرد، در حمله رژیم صهیونیستی به خان یونس شش کودک شهید شدند. همچنین در حملات به منزلی در نزدیکی بیمارستان کمال عدوان در بیت لاهیا در شمال غزه تعداد شهید و زخمی شدند.

طبق گزارش این خبرنگار، ارتش اشغالگر اردوگاه البریج در وسط نوار غزه را هدف قرار داد که طی آن تعدادی شهید و مجروح شدند. جنگنده‌های اشغالگران همچنین با هدف قرار دادن منازل مسکونی در البریج و النصیرات دو قتل عام انجام دادند.

نیروهای اشغالگر چهار خانه را در محله الزیتون در شرق شهر بمباران کردند که در آن تعدادی تلفات ثبت شد. این در حالی است که طبق گزارش سما، شمال نوار غزه شاهد بمباران خشونت آمیز توپخانه، قایق‌های نظامی و هواپیماهای جنگی بود.

مدیر بیمارستان الشفاء در غزه نیز گفت: اگر سوخت ظرف ۴۸ ساعت وارد این باریکه نشود، فاجعه واقعی رخ خواهد داد.

ارتش اشغالگر: ظرف ۲۴ ساعت به بیش از ۳۲۰ هدف در غزه حمله کردیم

بر اساس ادعای سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، ارتش اشغالگر طی ۲۴ ساعت گذشته به بیش از ۳۲۰ هدف در سراسر نوار غزه به زعم آنها از جمله تونل‌های فعالان حماس، ده‌ها مقر عملیات، مجتمع‌های نظامی و نقاط دیده بانی مورد استفاده حماس حمله کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای در انکار حملات به غیرنظامیان و منازل مسکونی در غزه مدعی شد: «اهدافی که می‌توانست نیروها را در معرض خطر قرار دهد منهدم شدند. همچنین تجهیزاتی که در نوار غزه برای مانور زمینی آماده شده بودند، نابود شدند و به ده‌ها خمپاره‌انداز و سایت‌های ضد تانک حمله کردیم.»

بیش از ۴۰۰ شهید در نتیجه ۲۵ کشتار در غزه توسط اشغالگران

طبق گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، تعداد شهدای فلسطینی در حملات روز یکشنبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه به بیش از ۴۰۰ نفر رسید که اکثر آنها را کودکان و زنان تشکیل می‌دادند. این حملات در جبالیا، بیت لاهیا در شمال، محله الوسطی و الریمال، اردوگاه الشاطی در غرب و خان ​​یونس و رفح در جنوب متمرکز بود.

خلیل الدقران، سرپرست پرستاری بیمارستان شهدای الاقصی غزه به المیادین تاکید کرد که این بیمارستان در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۰۰ شهید و بیش از ۴۰۰ مجروح دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه دیگر تختی برای پذیرش مجروحان در بیمارستان وجود ندارد و «مصدومین روی زمین تحت مداوا هستند»، تاکید کرد: «شهدایی هستند که به دلیل از بین رفتن دارو و تجهیزات پزشکی جان خود را از دست می‌دهند.»

یک منبع پزشکی در همین بیمارستان نیز گفت: ۶۵ درصد شهدا و مجروحانی که به بیمارستان می‌رسند کودک هستند.

عصر یکشنبه در بمباران رژیم صهیونیستی که دو خانه و یک مسجد در اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال نوار غزه را هدف قرار داد، ده‌ها نفر شهید و زخمی شدند. منابع گفتند، تعداد شهدای جبالیا به ۳۰ تن افزایش یافت.

به گزارش وبگاه «وفا»، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی چندین بار به دو خانه در منطقه الترنس در اردوگاه جبالیا و مسجد آلبانیایی در اردوگاه مذکور در شمال نوار غزه حمله کردند که منجر به شهادت بیش از ۲۰ شهید شد درحالیکه ده‌ها نفر هنوز زیر آوار، بین شهدا و مجروحان هستند.

بمباران بی‌سابقه غزه و ۴۰۰ شهید در ۲۴ ساعت گذشته

اذعان ارتش اشغالگر به بمباران اشتباهی مقر نظامی مصر در نزدیکی مرز

۹ سرباز مصری نیز در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به یک برج متعلق به نیروهای گارد مرزی مصر در جنوب رفح زخمی شدند که ارتش اشغالگر اعلام کرد «به اشتباه» رخ داده است.

اشغالگران گفتند: «تانک ارتش به طور اشتباهی شلیک کرد و به یکی از مواضع مصری در نزدیکی مرز در منطقه کرم ابوسالم اصابت کرد.»

ارتش رژیم صهیونیستی افزود: جزئیات این حادثه در دست بررسی است.

منطقه کیبوتس کرم ابوسالم، وابسته به شورای منطقه‌ای عسقلان در مرز غزه، اراضی اشغالی و مصر قرار دارد و در آنجا یک گذرگاه مرزی وجود دارد که این سه منطقه را به هم متصل می‌کند (گذرگاه کرم ابوسالم).

رسانه‌های عبری اعلام کردند، از ابتدای حمله به غزه ۱۴۰۰ صهیونیست کشته و ۵۴۰۰ تن زخمی شدند و بیش از ۲۱۲ تن اسیر هستند.

بمباران بی‌سابقه غزه و ۴۰۰ شهید در ۲۴ ساعت گذشته

شهدای غزه به ۴۷۴۱ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین بامداد امروز دوشنبه(اول آبان) اعلام کرد که آمار شهدای غزه در ۱۶ روز جنگ صهیونیستی علیه این منطقه، به ۴۷۴۱ نفر افزایش یافته است.

وزارتخانه یادشده اعلام کرد که در میان شهداء ۱۸۷۳ کودک، ۱۰۲۳ زن و ۱۸۷ سالخورده وجود دارد.

همچنین شمار مجروحان فلسطینی به ۱۴۲۴۵ نفر رسیده است.