خیز نیشکر برای تصاحب بازار ام.دی.اف ایران
خیز نیشکر برای تصاحب بازار ام.دی.اف ایران
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از پیشرفت ۸۰ درصدی احداث بزرگترین کارخانه تولید ام.دی.اف خاورمیانه از باگاس نیشکر خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر عبدعلی ناصری در بازدید از روند احداث این کارخانه گفت، ۲۰۰ هزار مترمکعب ظرفیت سالانه کارخانه ام.دی.اف کشت و صنعت امیرکبیر است

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از پیشرفت ۸۰ درصدی احداث بزرگترین کارخانه تولید ام.دی.اف خاورمیانه از باگاس نیشکر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر عبدعلی ناصری در بازدید از روند احداث این کارخانه گفت، ۲۰۰ هزار مترمکعب ظرفیت سالانه کارخانه ام.دی.اف کشت و صنعت امیرکبیر است که ۲۴۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم و بیش از ۵۰۰ فرصت شغلی به صورت غیرمستقیم ایجاد می کند.

وی افزود، در حال حاضر، با توجه به تولید این محصول در کشت و صنعت امام خمینی‌(ره)، سهم صنعت نیشکر از بازار ایران پنج درصد است که با راه‌اندازی کارخانه تولید ام.دی.اف امیرکبیر، صنعت نیشکر سهم بیشتری از این بازار را از آنِ خود خواهد کرد.

توسعه اقتصادی همگام با صیانت از محیط زیست

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر، صیانت از محیط‌زیست، ایجاد توسعه اقتصادی، اشتغال‌زایی، ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خروج ارز از جمله اهداف شرکت توسعه نیشکر در تکمیل زنجیره صنایع جانبی است.

بر اساس این گزارش، عملیات ساخت خط تولید ام.دی.اف کشت و صنعت امیرکبیر از سال ۹۷ متوقف شده بود که با پیگیری های انجام شده از اردیبهشت ماه سال گذشته بار دیگر روند احداث آن از سر گرفته شد و در حال حاضر نیز بخش زیادی از خط تولید با نظارت کارشناسان شرکت‌های سازنده، نصب شده است.

تولید تخته صنعتی ام.دی.اف از باگاس نیشکر، باعث کاهش ۳۵ درصدی واردات تخته صنعتی به کشور شود و از نابودی هزاران هکتار درختان جنگلی جلوگیری می کند.

در حال حاضر کارخانه تولید ام.دی.اف شرکت لوح سبز واقع در کشت و صنعت نیشکر امام خمینی‌(ره) با ظرفیت تولید سالانه ۱۳۲ هزار متر مکعب فعالیت دارد که با افتتاح خط تولید ام.دی.اف در کشت و صنعت امیرکبیر، ظرفیت تولید تخته صنعتی در شرکت توسعه نیشکر افزایش چشمگیری می‌یابد.