با وجود مصوبه دولت در سفر معاون وقت ریاست جمهوری به استان خوزستان در خصوص احداث پارک ساحلی در سواحل بندر بحرکان هندیجان اما تا کنون اقدام مهمی در این خصوص برداشته نشده و این مصوبه به بایگانی رفته و از سرنوشت آن اطلاعی در دست نیست.

به گزارش خبرگزاری آریا از بندر هندیجان، در دولت گذشته معاون اول رئیس جمهور (اسحقاق جهانگیری) به استان خوزستان سفر کرده و در جلسه هیئت دولت که در استانداری خوزستان برگزار گردید،مصوب شد که پارک ساحلی هندیجان احداث شود اما هنوز این مصوبه اجرایی نشده و از سرنوشت آن اطلاعی در دست نیست.

سواحل صدفی و زیبای بندر بحرکان از بهترین نقاطع استان خوزستان است که می تواند با سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی به بهترین شکل ممکن ضمن جذب گردشگران داخلی و خارجی،کمک به ارز آوری،اشتغال زایی،زیبا سازی سواحل،استفاده از دریا در جهت رونق اقتصادی و دیگر مزایایی که می تواند از احداث این پروژه عظیم بدست آورد.

یکی از مشکلات احداث پارک ساحلی این بوده که نیازمند بودجه هنگفت جهت ایجاد زیر ساخت و جاده دسترسی در خود ساحل است که تامین این بودجه نیازمند حضور بخش خصوصی قدرتمند و یا اینکه دولت سرمایه گذاری کند.

یکی دیگر از مشکلات احداث پارک ساحلی نبود جاده استاندارد دسترسی است. مسافت شهر هندیجان تا سواحل بحرکان ۱۵ کیلومتر بوده که جاده آن از ضعیف ترین جاده های کشور شناخته شده که نیازمند بازسازی کامل یا احداث یک جاده جدید استاندارد بوده که دولت نسبت به این موارد اقدام کند.

در شهرستان هندیجان ظرفیت های زیادی وجود دارد که می توان با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی ضمن توسعه این شهر کمک شایانی به اقتصاد استان خوزستان کرد،همچنین با رفع بیکاری امنیت اجتماعی نیز ارتقا پیدا می کند و افزایش ازدواج نرخ زاد و ولد را صعودی کرده و به افزایش جمعیت کشور نیز می توان کمک کرد.

هندیجان می تواند با کمک بنادر سجافی،بحرکان(اقتصاد دریا)،کشاورزی،شهرک صنعتی،تجارت(رونق صادرات) صیادی، و دیگر مزایای این شهر اقتصاد خوزستان یا بلکه کشور را نیز متحول کرد که این امر و هدف بزرگ نیازمند مدیرانی بزرگ با همتی جهادی است.

گزارش از محمد مهدی صادقی

انتهای پیام/

  • نویسنده : محمدمهدی صادقی