کارخانه بوژنه فروش نرفته فقط غیر فعال شده/ سازمان صمت و غذا و دارو سنگ‌اندازی می‌کنند
کارخانه بوژنه فروش نرفته فقط غیر فعال شده/ سازمان صمت و غذا و دارو سنگ‌اندازی می‌کنند
مدیر عامل صنایع بهداشتی ایران انسان با رد فروش خط تولید کارخانه بوژنه در خوزستان، گفت: با شرایطی که سازمان صمت و غذا و دارو برای ما ایجاد کردند دیگر نمی‌توانیم کار کنیم، کارخانه فروش نرفته فقط غیر فعال شده است.

 

سودابه انسان مدیرعامل شرکت صنایع بهداشتی ایران (بوژنه) ، با رد انتقال خط تولید بوژنه به استان اصفهان، اظهار کرد: کارخانه بوژنه زمانی که در اهواز جنگ بود و همه از اهواز فرار کردند ما در اهواز ماندیم و پشت جبهه به کار تولید خود ادامه دادیم.

وی افزود: در بحبوحه مشکلات اقتصادی کشور نیز دست از کار نکشیدیم و هدف ما ادامه تولید در خوزستان بود با وجود اینکه مشکل بی‌برقی داشتیم و روزانه فقط دو ساعت اجازه تولید داشتیم اما در خوزستان ماندیم.

مدیر عامل شرکت صنایع بهداشتی ایران (بوژنه) گفت: مراجع ذیصلاحی که در خوزستان با آن‌ها در ارتباط هستیم در سالی که به نام جهش تولید نام‌گذاری شده است به جای کمک به تولید چوب لای چرخ تولید گذاشته‌اند.

سازمان صمت و غذا و دارو سنگ اندازی می‌کنند

انسان افزود: پس از شیوع ویروس کرونا تولید کارخانه از روزانه ۳ تن به روزانه ۲۵ تن افزایش دادیم اما دستگاه‌هایی مثل سازمان صمت و سازمان غذا و دارو به بهانه‌های مختلف حواله‌ ۵۰ تُنی خط می‌زدند و آن را به ۳۰تُن و ۳۰ تن را به ۲۰ تن تبدیل می‌کردند.

وی در توضیح برخورد سازمان صمت و غذارو دارو با تناژ بالای این کارخانه، بیان کرد: این دو دستگاه به ما گفتند فردی در شهرستان بهبهان در حال راه‌اندازی کارخانه تولید محصولات ضدعفونی است و تولید کننده جدید قرار است محصولات مورد نیاز را تولید کند، من نمی‌دانم این فرد نورچشمی چه کسی است اما ما اینجا قدمت داریم و خودمان را بارها ثابت کردیم.

انسان افزود: به من گفتند محصول الکل را این تولیدکننده فلان قیمت به ما می‌فروشد شما نیز باید به این قیمت به ما بفروشید برای من که قیمت الکل ۱۸ هزارتومانی از الکل ۲۵ هزار تومانی رازی تهیه می‌کردم چگونه می‌توانستم زیر قیمت بفروشیم.

وی عنوان کرد: این در حالی است که الکی که تولید می‌کنیم ۷۳ درصد محلول است که در بازار چنین محلولی وجود ندارد از طرفی با وجود اینکه کارخانه قدیمی هستیم حواله خرید الکل به ما نمی‌دادند.

بانک مهر اقتصاد ظرف یک سال دیرکرد وام را دو برابر کرد

انسان در رابطه با مشکلاتی که شرکت بوژنه در خوزستان با آن مواجه است، گفت: ۴ میلیارد تومان وام از بانک مهر اقتصاد گرفتیم که به تدریج شروع به بازپرداخت آن کردیم اما پس از یک سال که بازپرداخت ما عقب افتاد به بانک پیشنهاد چک دادیم.

وی بیان کرد: آنقدر جریمه‌های دیر کرد وام را بالا بردند که وام ۴ میلیارد تومانی ما به ۸ میلیارد تومان رسید و با وجود اینکه چک تضمینی داده بودم ۸ میلیارد تومان را برگشت زدند در حالی که نصف وام پرداخت شده بود.

انسان افزود: با این ۸ میلیاردی که بانک برگشت داد سبب شد بانک مرکزی دیگر به ما دست چک ندهند، کارخانه‌ای که روزانه ۳۰۰ میلیون تومان خرید و یا فروش دارد بدون دسته چک کار کند.

وی عنوان کرد: حقوقی کارخانه از بانک مهر اقتصاد شکایت کرد و برای اینکه روی ملک ما اجرایه نکشند مجبور شدیم مبلغ یک میلیارد تومان به حساب دادگاه واریز کنیم، کارشناسی به نفع ما رأی داد اما هنوز جواب دادگاه تجدید نظر هنوز نیامده است.

اداره دارایی استان مالیات سال ۹۳ را امسال بررسی کرد

وی با بیان اینکه برای هر دستگاه یا مواد اولیه‌ای که بخواهیم وارد کنیم مشکل داریم، گفت: اداره دارایی استان آمده مالیات سال ۹۳ را بررسی کرده و یک بدهی را برای ما لحاظ کرده است از آنجایی که چک نداشتیم مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پول به عنوان ضمانت در بانک گذاشتیم تا اجازه بدهند کالایی را که بخواهیم از گمرک ترخیص کنیم

انسان افزود: اداره مالیات یک بدهی زیر خاکی که می‌توانست بخشودگی هم داشته باشد را برای ما رو کرده است که به دلیل اینکه این بدهی ماده ۲۵۱ است درخواست بررسی آن را دادیم.

کارخانه را نفروختیم

انسان با رد فروش خط تولید کارخانه بوژنه در خوزستان، گفت: با این شرایطی که به وجود آمده ما دیگر نمی‌توانیم کار کنیم، کارخانه فروش نرفته فقط غیر فعال شده است، ما قصد داشتیم خط تولید کارخانه را از شهرستان کارون به منطقه برومی که محل دیگر کارخانه ما بود منتقل کنیم اما محیط‌زیست مانع شد.

وی بیان کرد: در این شرایط تنها چیزی که به ذهنم رسید این بود که کارخانه را به یک شوینده‌ای که وضع آن‌ها از ما بهتر باشد و بتوانند تولید را ادامه بدهد بفروشم.

انسان با بیان اینکه با خریدار کارخانه به توافق نرسیدیم، گفت: برای اینکه نیروی کارخانه بیکار نشود قصد داشتم کارخانه را اجاره بدهم اما به دلیل هزینه‌های بالای کارخانه کسی از پیشنهاد ما استقبال نکرد.

وی عنوان کرد: اگر سازمان صمت به ما کمک کند و بانک مهر اقتصاد دست چک ما را آزاد کند بنده این کارخانه را نه تنها فعال می‌کنم بلکه پروژه‌های جدیدی را در اهواز فعال خواهم کرد.

انسان با تاکید بر اینکه تا زمانی که مشکلات ما حل نشود نمی توانم کاری برای کارگران بکنم، عنوان کرد: کارخانه بدون مواد اولیه، بدون دست چک و… نمی تواند کار کند.

کارخانه هیچ گونه مشکل حقوقی و قضایی ندارد

وی با رد صحبتهای معاون اقتصادی استاندار مبنی بر اینکه محل فعلی کارخانه مشکل حقوقی و قضایی دارد، بیان کرد: کارخانه هیچ گونه مشکل حقوقی و قضایی ندارد و این ادعا صحت ندارد.

انسان گفت: اگر به من امکانات داده شود، سازمان غذا و دارو اینقدر چوب لای چرخ ما نگذارد، سازمان صمت با ما همکاری کند و بانک مهر اصل پول را بگیرد و چک های مارو بدهد نه تنها کارخانه را فعال می‌کنم بلکه پروژه جدید که مربوط به تولید پودر رختشویی است و در خاورمیانه تک است را اجرایی خواهم کرد.

وی افزود: علاوه بر این ما فرمول جدیدی برای مایعی که در ماشین ظرف شویی می‌ریزند ساختیم که هیچ گونه مواد خارجی در آن وجود ندارد و صدرصد ایرانی است.

انسان بیان کرد: اسفندماه سال گذشته پس از شیوع ویروس کرونا یک نوع ضدعفونی بدون الکل ساختیم که سازمان غذاودارو نه تنها تایید نکرد بلکه حتی حاضر نشد زمانی را برای بررسی این محصول بگذارد و جوابی در رد یا تایید محصول به ما ارائه نداد.

یک هفته گذشته غیر فعال شدن کارخانه بوژنه در خوزستان حدود ۷۰ کارگر را بیکار کرد.کارخانه بوژنه یکی از کارخانه‌های زیر مجموعه شرکت صنایع بهداشتی ایران است که حدود ۴۰ سال در خوزستان فعالیت می‌کند.