به گزارش اندیشه خوزستان از بندر هندیجان،حجت الاسلام حسینی امام جمعه هندیجان در جشن بزرگ چلچراغ که بمناسبت اختتامیه فراگیرترین مسابقه قرآنی جهان و همزمان با سراسر کشور توسط ناحیه مقاومت بسیج در هندیجان برگزار گردید اظهار داشت: آنقدر در مباحث قرآنی جای کار زیاد و جامعه تشنه و نیازمند معارف و فعالیت های قرآنی […]

به گزارش اندیشه خوزستان از بندر هندیجان،حجت الاسلام حسینی امام جمعه هندیجان در جشن بزرگ چلچراغ که بمناسبت اختتامیه فراگیرترین مسابقه قرآنی جهان و همزمان با سراسر کشور توسط ناحیه مقاومت بسیج در هندیجان برگزار گردید اظهار داشت: آنقدر در مباحث قرآنی جای کار زیاد و جامعه تشنه و نیازمند معارف و فعالیت های قرآنی در زمینه های مختلف است که ضرورت دارد همه نهادها و ادارات و سازمان ها و خانواده ها پای کار آیند و یک انقلاب و نهضت عظیم توجه به قرآن شکل گیرد.

وی عنوان کرد: در واقع آن چنان باید فعالیت ها و محافل کوچک و بزرگ قرآنی رشد و گسترش همه جانبه یابند که مانند هوا و اکسیژن فضای جامعه آکنده از عطر و معارف قرآنی شود و در چنین فضایی تنفس نماییم.

حسینی گفت فرهنگ جامعه باید فرهنگی قرآنی شود و لازمه اش اینست که گفتمان‌های ما بر اساس اصول و مفاهیم و معارف ناب و ارزشمند قرآنی باشد و در چنین شرایطی جامعه روند رشد و تعالی را به سرعت طی خواهد کرد.

امام جمعه هندیجان گفت متاسفانه قرآن هنوز هم در بلاد اسلامی غریب است و مسلمانان آنگونه که باید به سراغ قرآن و استفاده جامع از نسخه های نجات بخش آن نرفته اند و این در حالی است که از سوی دیگر دشمنان به شدت به دنبال توهین به قرآن و مهجور نمودن بیش از پیش آن هستند.

امام جمعه هندیجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مخاطب کار قرآنی فقط کودکان و دانش آموزان نیستند بلکه همه بزرگسالان نیز از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان مخاطب کار قرآنی هستند و بطور کل بشریت تشنه و محتاج قرآن کریم است.

وی در ادامه گفت: البته قرآن و اهلبیت علیهم السلام جدایی ناپذیر از هم هستند و قرآن منهای عترت آقا رسول خدا (ص) ظلم بزرگی است و نه تنها سودمند نخواهد بود بلکه خسارت آفرین نیز هست که خود قرآن در این باره می فرماید: وَ لا یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَساراً .

گزارش از محمدمهدی صادقی

انتهای پیام/

  • نویسنده : محمدمهدی صادقی