شیرینی‌جات و غذاهای محلی، محور شکرستان سوم
شیرینی‌جات و غذاهای محلی، محور شکرستان سوم
جشنواره شکرستان ۱۴۰۲ با تأکید بر معرفی شیرینی‌ها و غذاهای سنتی روستاهای پیرامون و همچنین بسته‌بندی محصولات کشاورزی برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و دبیر سومین جشنواره شکرستان با اشاره به فصل برداشت نیشکر که بزرگ‌ترین و وسیع‌ترین برداشت محصول در خاورمیانه است گفت: هدف اصلی برگزاری جشنواره معرفی ظرفیت‌های گردشگری شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است تا در نهایت بتواند در توانمندسازی روستاهای پیرامون این شرکت (۱۴۷ روستا) که در زمینه گردشگری، صنایع دستی و تولید شیرینی‌های سنتی فعالیت دارند، مؤثر باشد.

دکتر ولید البوناصر افزود: محور جشنواره امسال آشنایی با شیرینی‌ها و غذاهای سنتی روستاهاست که بر پایه شکر تهیه می‌شوند همچنین بنا به تشویق روستاییان به بسته‌بندی محصولات کشاورزی و تولیدی روستاهاست. در همین راستا از فعالان بسته‌بندی محصولات روستایی تقدیر خواهد شد تا روستاییان به تولید انبوه شیرینی‌ها و عرضه آنها در بازار فکر کنند و زمینه‌های اشتغال پایدار و توانمندسازی روستاها فراهم شود.

دبیر سومین جشنواره برداشت نیشکر برنامه‌های شکرستان را در سه بخش رقابتی، جنبی و نمایشگاهی معرفی کرد و گفت: صنایع دستی و غذاهای سنتی در بخش نمایشگاهی عرضه می‌شوند. برنامه‌های جنبی شامل برنامه ورزشی و مفرح مختلفی است که برای بازدیدکنندگان تدارک دیده شده و بخش رقابتی نیز شامل کنگره ادبیات، شهد رسانه، قاب سبز و بوم سبز است که در زمینه‌های عکاسی، روزنامه‌نگاری، نقاشی، شعر و ادبیات برگزار می‌شود.

شکرستان اول در سال ۱۴۰۰ در کشت و صنعت حکیم فارابی خوزستان با تأکید بر صنایع دستی روستاهای پیرامون برگزار شد که باعث شد روستاییان تشویق به انبوه‌سازی برای تولید هدایا و اقلام مورد استفاده شرکت شدند.

این جشنواره در سال دوم در کشت و صنعت امیرکبیر برگزار شد و روستاهای گردشگری اطراف آن به خوبی معرفی شدند. شکرستان ۱۴۰۲ از اول آذرماه در شرکت کشت و صنعت دهخدا برگزار می‌شود.