متاسفانه میزان ورودی آب رودخانه زهره به شدت کاهش یافته و باعث نگرانی کشاورزان ما شده و انتظار است مسئولان امر نسبت به رها سازی به موقع و به اندازه ی آب از سد چم شیر اقدام کنند.

به گزارش اندیشه خوزستان از بندر هندیجان، حجت الاسلام سید عبدالحمید حسینی امام جمعه هندیجان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به وضعیت نامطلوب میزان آب رودخانه زهره گفت: متاسفانه میزان ورودی آب رودخانه زهره به شدت کاهش یافته و باعث ایجاد مشکلات و گلایه و نگرانی شدید کشاورزان ما شده است و انتظار است مسئولین امر نسبت به رها سازی به موقع و به اندازه ی آب از سد چم شیر اقدام لازم را انجام نمایند.

وی ادامه داد باید تدبیری شود تا طبق برنامه رهاسازی آب به سهولت انجام شود و نیاز نباشد تا برای هر بار رهاسازی آب تمامی مدیران شهرستان و استان و وزارت خانه بسیج شوند.

حسینی عنوان کرد: این مشکل طی یک پروژه و فرآیند چندین روزه و پیچیده از رایزنی ها، هماهنگی ها و پیگیری ها در نهایت مقداری آب به عنوان حقآبه هندیجان رهاسازی می شود، که نباید اینگونه باشد بلکه باید یک فرایند باشد و هر مدت آب رها سازی شود و هدف این سد تامین آب شرب و کشاورزی هندیجان هم بوده است.

حجت الاسلام حسینی گفت: ما انتظار داریم با آب گیری سد چم شیر وضعیت تامین آب رودخانه زهره پایدارتر از قبل باشد و دیگر شاهد این مشکلات‌ و به مخاطره افتادن کشاورزی شهرستان هندیجان نباشیم.

امام جمعه هندیجان همچنین در خصوص آب رسانی لوله کشی به روستای دهنو برای چندمین بار از تریبون نماز جمعه خواستار تحقق این مطالبه به حق مردم این روستا شد.

  • نویسنده : محمدمهدی صادقی